Wielu z nas zmaga się z problemami w związku ze sprzedażą nieruchomości. Czasami problem ten wydaje się w szczególności poważny. Kiedy nie ma na horyzoncie osoby, która byłaby zainteresowana kupnem naszego mieszkania, warto rozważyć pomysł, z którym wychodzi w naszym kierunku skup nieruchomości w Głogowie. Dzięki tej firmie możliwe jest niemal zdalna sprzedaż mieszkania, a więcej na temat współpracy dowiedzieć można się z poniższego artykułu.
Co daje nam firma skupująca nieruchomości w Głogowie?
Jeśli zastanowić się więcej nad tym, co daje nam firma, która zajmuje się zawodowym kupnem nieruchomości, trzeba przede wszystkim pomyśleć o czasie sprzedaży. Jeśli zestawimy samodzielną sprzedaż mieszkania, z tym, co oferuje skup nieruchomości okazuje się, że jesteśmy w stanie dzięki tej drugiej opcji zaoszczędzić sporo czasu. Transakcja przy samodzielnej sprzedaży może rozciągać się nawet na kilkumiesięczny okres, gdzie przy wyborze firmy skupującej możemy doprowadzić do końca transakcję nawet w ciągu kilku dni. Są sytuacje, gdzie skup nieruchomości w Głogowie odkupił od właściciela mieszkanie w czasie 72 godzin. To wydaje się mało prawdopodobne, ale do takich sytuacji dochodzi coraz częściej. Szybka transakcja jest coraz bardziej popularna, ponieważ wiele upraszcza. Dzięki temu właściciel może szybko podjąć dalszą inwestycję pieniędzy, które otrzymał od skupu. Możliwe jest także zaoszczędzenie znacznej sumy pieniędzy, które mogłyby wyniknąć, gdyby potrzebna była pomoc biura pośredniczącego w sprzedaży samodzielnej.
Warto wiedzieć, że skup nieruchomości w Głogowie może także pomóc w uzyskaniu wszystkich dokumentów, jakie należy zgromadzić, aby przygotować akt notarialny. Bez tych dokumentów taka opcja jest niemożliwa. Firma ta oferuje znaczną pomoc w uzyskaniu dostępu do tych dokumentów. Są nimi:
- akt własności,
- odpis ksiąg wieczystych,
- zaświadczenie o stanie zameldowania w mieszkaniu,
- zaświadczenie o braku zadłużenia z tytułu czynszu, jak również opłat eksploatacyjnych.
Dokumenty te stanowią podstawę do przygotowania aktu notarialnego. Jeśli z jakichś powodów nie mamy do nich dostępu, firma może wystąpić w naszym imieniu, aby przyspieszyć proces transakcji, bez nieoczekiwanych komplikacji. Możemy liczyć na poradę, wsparcie, ale także na realną pomoc i działanie ze strony przedstawicieli firmy.
Skupujemy też nieruchomości z lokatorami, zobacz nasz skup nieruchomości z lokatorami
Jak wygląda podjęcie współpracy?
Pierwszą kwestią, jaką musimy wykonać w kierunku sprzedaży nieruchomości firmie, jaką jest skup nieruchomości w Głogowie, to przede wszystkim kontakt. Na ich stronie znajdziemy formularz, jaki należy tylko wypełnić i wysłać, by móc otworzyć sobie drogę do szybkiej, bezproblemowej i korzystnej sprzedaży mieszkania. Wypełnienie formularza nie jest trudne. To tylko kilkanaście pytań, które pomagają w zaprezentowaniu parametrów nieruchomości. Uwzględniają metraż, ilość pięter, lokalizację, liczbę pomieszczeń, ale także rok wybudowania. Odpowiadając na nie, dajesz możliwość przygotowania rzeczoznawcy odpowiednią wycenę online nieruchomości. Otrzymasz ją możliwie jak najszybciej. Przeważnie proces przygotowania wyceny nieruchomości trwa zaledwie kilka godzin. Jeśli Twoja propozycja staje się bardziej zawiła i wymagająca, z pewnością lepiej byłoby, gdybyś skontaktował się telefonicznie z przedstawicielem firmy. Zostanie wówczas omówiona dokładnie dana sytuacja, a rozwiązania na pewno padną ze strony przedstawiciela firmy. W większości przypadków tak właśnie omawiane są mieszkania, które mają pewne problemy na swej drodze. Mogą być to problemy w związku ze stanem mieszkania, zadłużeniem, czy tym, że mowa o kupnie udziałów w nieruchomości, a nie całej nieruchomości.
Kolejnym krokiem, kiedy otrzymujemy propozycję kupna za określoną cenę, jest omówienie szczegółów. Zazwyczaj chodzi o wybór terminu spotkania, wybór notariusza, sposób rozliczenia, a także omówienie strategii związanej ze skompletowaniem wcześniej wspomnianych dokumentów do sprzedaży. Nabywca, jakim jest skup nieruchomości w Głogowie, dopasowuje się do swojego klienta, do którego należy ostateczne zdanie względem terminu i miejsca spotkania. Jako formę rozliczenia może zaoferować przede wszystkim wygodny i natychmiastowy przelew albo rozliczenie gotówkowe do ręki. Niemniej wybór określonego sposobu rozliczenia należy zakomunikować wcześniej, przynajmniej dzień wcześniej.
Możliwe jest także wcześniejsze podpisanie umowy przedwstępnej, z czego niektórzy korzystają. Zdarza się, że jest to konieczne, by potwierdzić gotowość do współpracy. Są też tacy, którym gotówka jest potrzebna na już. Dlatego właśnie oferowany przez firmę zadatek, który może być wypłacony jeszcze tego samego dnia, co zaoferowanie się, że zgadzamy się z propozycją wykupu za określoną cenę, może być dodatkowym zastrzykiem gotówki. Opcja podpisania umowy przedwstępnej nie jest jednak wymogiem koniecznym. Niektórzy z tego nie korzystają, ponieważ czas oczekiwanie na podpisanie ostatecznego dokumentu, jakim jest akt przeniesienia własności na nowego nabywcę, jest stosunkowo krótki.
Zobacz także opinie o skupie nieruchomości