Powodzenie w sprzedaży mieszkania zależne jest od stopnia zaangażowania. Im większa wiedza, doświadczenie, a także znajomość pewnych sztuczek upiększających nieruchomość z pewnością pozwoli na większe przyciągnięcie uwagi. Jeśli jednak metody te zawodzą, najlepiej wykorzystać sprawdzoną alternatywę, a jest nią skup nieruchomości, który pomógł już niejednemu właścicielowi w opresji. O tym, jak zacząć i czego się spodziewać, możecie Państwo przeczytać w poniższym artykule.
Jak wygląda prezentacja mieszkania?
Każdy spodziewa się, gdy sprzedaje mieszkanie, że będzie musiał udostępniać je zwiedzającym, którzy będą udawać potencjalnie zainteresowanych kupnem. Z czasem takie wizyty mogą być bardziej uciążliwe, a nadzieja, że to ten klient coraz bardziej gaśnie. Kiedy decydujesz się, że skup nieruchomości w Kaliszu będzie pełnił funkcję kupującego w tej transakcji, możesz być bardzo zaskoczony. Prezentacja mieszkania odbywa się w sposób zdalny, a najłatwiej jest przejść przez ten proces, wykorzystując formularz zgłoszeniowy.
Formularz online
Na stronie firmy skupującej znajdziemy formularz online. To zestawienie najważniejszych pytań, których odpowiedzi pomogą stworzyć pełen obraz nieruchomości opierać się na jej parametrach. Pytania te dotyczą parametrów takich jak metraż, ilość pomieszczeń, pięter, lokalizacja na piętrze, ale również standard lub inne dodatki. W opcji informacje dodatkowe można dokładnie opisać sytuację dotyczącą sprzedaży tego mieszkania lub problemy, które się z tym wiążą. Możemy również zamieścić zdjęcia naszego mieszkania, aby dokładniej zobrazować wnętrze. Kiedy mamy uzupełnione wszystkie rubryki, wystarczy jedynie wysłać swoje zgłoszenie. Należy także pamiętać, co zresztą jest widoczne na samym początku formularza, aby zamieścić do siebie kontakt.
Po przesłaniu zgłoszenia, pracownicy, którzy są odpowiedzialni za analizę i przygotowanie oferty, dokładnie szacują wartość tej nieruchomości. W wycenie znajdzie się informacja na temat oferowanej ceny, którą skup nieruchomości w Kaliszu będzie mógł nam zaoferować. Taka wycena online jest wysyłana zazwyczaj kilkanaście godzin po przesłaniu zgłoszenia.
Wiele osób zastanawia się jak to możliwe, że firma może kupić mieszkanie, kiedy nawet nikt go nie obejrzał. Wszystkie parametry zaprezentowane w formularzu oraz zdjęcia są na tyle wystarczające dla rzeczoznawców, że nie ma potrzeby specjalnie zapowiadać się na wizycie u właściciela, by powiedzieć dokładnie to samo, co zaprezentuje przesłana wycena. Oczywiście są sytuacje, gdzie wymagana jest wizyta, można się umówić z przedstawicielem na oglądanie mieszkania, aby dokładnie omówić wszelkie warunki. Firma jednak dba o to, aby podejść do sprzedaży w najkrótszym możliwym czasie, tak aby nie organizować zbędnych spotkań, przedłużających transakcję.
Chcesz sprzedać kamienicę? Sprawdź skup kamienic
Co po akceptacji wyceny?
Po otrzymaniu wyceny zazwyczaj mamy sporo czasu na decyzję. Większość klientów jest w stanie podjąć ją bardzo szybko, a wszystko przez dobre warunki, jakie może zaoferować skup nieruchomości w Kaliszu. Oprócz tego, że otrzymuje się dobre warunki dotyczące sprzedaży, to dodatkowo większości klientom bardzo zależy na jak najszybszym czasie realizacji transakcji. Często wynika to z konieczności uiszczenia opłaty w związku z innym zakupem nieruchomości. Zdarza się, że pieniądze ze sprzedaży są potrzebne do tego, aby uregulować zaległości swojego zadłużenia, dlatego też czas odgrywa tutaj istotną rolę. Jeśli już zdecydowaliśmy się, że chcemy sprzedać swoją nieruchomość w ten sposób, wystarczy, że skontaktujemy się z przedstawicielem firmy. Wszelkie ustalenia będą najpewniej omawiane zdalnie, by nie marnować cennego czasu.
Skupujemy też nieruchomości z lokatorami, zobacz nasz skup nieruchomości z lokatorami
Warunki dotyczące transakcji
Wśród tematów poruszonych podczas rozmów na temat warunków współpracy, z pewnością znajdą się te, które dotyczą rozliczenia z klientem. Każdego interesuje, jak firma się rozlicza i w jakim czasie. Ponieważ skup nieruchomości w Kaliszu korzysta wyłącznie z własnych środków, nie ma obaw o przedłużający się czas transakcji. To od klienta zależy jak szybko uda się doprowadzić transakcję do końca. Zdarza się, że niektóre transakcji znalazły swój finał już po 72 godzinach. Na temat rozliczenia omawia się przede wszystkim wypłatę środków ustalonych przy wycenie. Klient może zdecydować się na przekazanie środków w gotówce lub pod postacią przelewu. Ponieważ przelew dla większości kojarzony jest z długim oczekiwaniem na księgowanie kwoty, wielu decyduje się na gotówkę do ręki. By firma była do tego przygotowana najlepiej powiedzieć o swojej decyzji przynajmniej na dzień przed spotkaniem u notariusza.
Wybór notariusza to kolejny temat, który zostanie omówiony podczas zdalnych rozmów. Klient ma możliwość zaproponowania kancelarii notarialnej dostępnej w swoim mieście. Tutaj firma skupująca nieruchomości może pochwalić się dużą elastycznością i zaufaniem do swoich klientów. Oczywiście rezerwacja spotkania w kancelarii notarialnej powinna być równoznaczna z przesłaniem wymaganych dokumentów, aby można było stworzyć akt notarialny na ich podstawie. Klient musi mieć wymagane dokumenty.
Zobacz także opinie o skupie nieruchomości