Mieszkanie wystawione na sprzedaż może szybko znaleźć nowego nabywcę. Niektórzy nie wierzą w to, że w ciągu kilku dni można szybko sprzedać nieruchomość i to każdego rodzaju, a jednak można. Jak to zrobić? Wystarczy znaleźć odpowiednią firmę, która będzie mogła zaoferować skup nieruchomości lub każdej innej miejscowości. W jaki sposób wygląda współpraca pomiędzy sprzedającym mieszkanie a firmą skupującą nieruchomości? Warto to sprawdzić.
Wycena na dzień dobry
W momencie, gdy nawiązujemy kontakt z firmą skupującą, konieczne jest, aby wypełnić formularz dostępny na stronie. To dość prosty schemat pytań, które odpowiednio prezentują parametry danej nieruchomości. W ten sposób łatwiej jest w zasadzie zacząć tworzyć opis swojej nieruchomości, skoro wystarczy tylko odpowiedzieć na zadawane pytania. Jest ich tylko kilkanaście. Będziemy zapytani o adres, powierzchnię nieruchomości piętro oraz liczbę pięter, rok budowy, liczbę pomieszczeń i standard mieszkania. W tej ostatniej kwestii mamy do wyboru listę określającą standard naszego mieszkania. Oczywiście znajdziemy tam również konieczność pozostawienia namiaru, by firma mogła się z nami skontaktować. Jeśli nieruchomość powinna zostać szerzej opisana, możesz skorzystać z opcji informacji dodatkowych. W niej możesz na przykład zawrzeć informację, że mieszkanie jest zadłużone. Jeśli mieszkanie wymaga generalnego remontu, także możesz taką informację zapisać w tej sekcji.
Po wysłaniu zgłoszenia, z wypełnionym formularzem nie minie wiele ponad kilka godzin, abyś mógł otrzymać zwrotkę. Wiadomość ta będzie odpowiedzią czy firma zdecyduje się na współpracę z tobą, a jeśli tak otrzymasz w niej wycenę Twojego mieszkania. Taka wycena jest rzetelnym szacunkiem wartości mieszkania, które zostało zweryfikowane pod kątem wartości rynkowych. Wiadomo, że bardziej problematyczne sytuacje związane z mieszkaniem, wymagają nieco większego zaangażowania i często większego nakładu finansowego, dlatego skup nieruchomości w Nowym Sączu zaproponuje odpowiednią cenę za wykup.
Jasne określenie warunków
Przesłana wycena często analizowana jest nieco dłużej przez właścicieli mieszkań, a wynika to z tego, że niektórzy jeszcze czekają na propozycję innych firm, by ostatecznie wybrać tę najkorzystniejszą opcję dla siebie. Zdecydowanie szybciej odpowiada sam skup nieruchomości w Nowym Sączu, który w ciągu kilku lub kilkunastu godzin od zgłoszenia jest gotowy, by wystąpić z propozycją cenową, ba nawet jest w stanie wypłacić zadatek w związku z taką opcją zakupu. Po zdecydowaniu, że to właśnie skup nieruchomości w Nowym Sączu będzie nowym nabywcą naszego mieszkania, nadchodzi czas na ustalanie warunków. Odbywa się często metodą zdalną, choć jeśli sytuacja wymaga realnego spotkania, można się umówić z przedstawicielem firmy. Warunki, jakie należy sobie przedyskutować z przeciwną stroną to między innymi wybór kancelarii notarialnej, termin, w którym zostaną złożone podpisy, a także ustalenie sposobu rozliczenia z klientem. W takich sytuacjach bardzo często przedstawiciele firm skupujących chcą wybadać, czy klient jest przygotowany do tego, aby spotkać się w kancelarii notarialnej. Do tego, by to zrobić, konieczne jest zebranie wszystkich dokumentów. Takie formalności może za nas załatwić przedstawiciel, jeśli mamy trudności w tym zadaniu. To także kwestia, która zostaje omówiona podczas kontaktowania się z klientami.
Zobacz nasz skup nieruchomości komercyjnych
Powracając do zagadnienia rozliczenia, do wyboru mamy gotówkę do ręki lub wykonanie przelewu bankowego. Niektórym bardziej odpowiada wizja rozliczenia gotówkowego, inni wolą przelew. Niezależnie od tego, co wybierzesz, w dniu podpisania aktu notarialnego zostanie przekazana cała ustalona kwota. Jeśli wcześniej pobrałeś zadatek, wówczas kwota tego zadatku zostanie po prostu potrącona z kwoty zakupu.
Wybierając przelew bankowy, który oczywiście jest wygodny dla obydwóch stron, często zastanawiasz się pewnie, kiedy możesz spodziewać się sumy na koncie. Skup nieruchomości w Nowym Sączu korzysta wyłącznie z przelewów natychmiastowych, dlatego proces księgowania wpłaty bywa stosunkowo krótki. By nie stresować swoich klientów, wychodzi się z propozycją, że moment przekazania kluczy można odwlec do czasu zaksięgowania całej wpłaty na koncie klienta. Odbywa się to przeważnie tego samego dnia.
Niektórzy pytają co z kosztami notarialnymi? Tutaj sprawa jest jasna. Skup nieruchomości w Nowym Sączu pokrywa koszty związane z notariuszem we własnym zakresie. Z racji tego, że bywa to niemała suma, warto docenić starania takiej firmy, tym bardziej że coraz częściej wychodzi się z propozycją, aby takie koszty dzielić po połowie na obydwie strony. Duże zaskoczenie może być także wtedy, kiedy okazuje się, że firma nie pobiera żadnych opłat prowizyjnych od swoich klientów. Wychodzi na to, że zarówno przygotowanie wyceny, jak i pomoc przy kompletowaniu dokumentów oraz wsparcie to usługi całkowicie darmowe i wykonywane bezinteresownie. Takie firmy mogą cechować się ogromnym profesjonalizmem, co ma przełożenie na rosnące zainteresowanie ofertą.
Zobacz także opinie o skupie nieruchomości